marți, 25 februarie 2014

Aurel M.Buricea: citate

DESPRE NIMIC: “ce-i din nimic născut în vid se pierde”

DESPRE LUME:
“sunt pentru lumină ultimul popas”
“prin mine lumea se pierde”
“cineva a dedus cu precizie/ facerea lumii printr-o incizie”
“lumea moare între rău şi bine/ totul apune întru vedere/ ninge cu întuneric în univers”
“aş vrea să zbor să trec de-acest univers/ dincolo de cuvânt să-mi ies din fire”
“din păcat creşte o lume nebună”

DESPRE ROBIE: ”la zei am visat mereu să fiu slugă”

DESPRE ISPITA SI ROBIE: “de voi ajunge încă odată în rai/ niciodată n-am să ajung ispitei rob”

DESPRE BINE SI RAU:
“cine desparte azi răul de bine/ două maluri răsfrânte-n acelaşi râu”
“greu ne vine să despărţim binele de rău”

DESPRE CONSTIINTA: “sunt conştiinţa unei lumi reale”

DESPRE DREPTATE SI VIITOR: “dreptatea plânge printre gratii de fier/ învaţă viitorul doar marşuri rebele”

DESPRE SPIRIT SI MINCIUNA: “îmi pipăi gândurile şi nu-nţeleg/ de unde vine atâta minciună/ fuge lumea de spirit ca de ciumă”

DESPRE REALITATE: “realitatea trăieşte în alte lumi”

DESPRE SPIRIT: “mi-a fost existenţa spirit de studiu/ n-am lăsat taina humii să mă prindă/ cum se pierde lumina într-un fluviu”

DESPRE SPIRIT SI SUFLET: “mi-e spiritul bolnav de pământ sufletu-mi arde în dor de zenit”

DESPRE VIS SI NATURA: “natura n-a-nvăţat nimic de la vis”

DESPRE SPERANTA: ”doar speranţa se naşte eternă”

DESPRE LUMINA SI GANDURI: “în gânduri aud lumina cum bate”

DESPRE JUDECATA: “sunt judecat pentru minunea de-a fi”

DESP[RE SACRU: “din existenţa mea sacrul se-adapă”despre credinta: “ca un ou mă-nchid în a Ta credinţă” 

DESPRE SACRU SI DESTIN: ca un copil în burta mamei sale/ stau în sacru (…) / jefuit prin vreme de-un destin pervers”

DESPRE DESTIN: “noaptea în zadar vrei s-o schimbi”

DESPRE RUGA SI FAPTA: “de la rugă la faptă calea-i lungă/ cu umbra de pământ n-o poţi străbate”

DESPRE DUMNEZEU SI dIAVOL: “diavolul dansează în ochiul meu stâng/ Dumnezeu în dreptul mă face să plâng”

DESPRE DUMNEZEU SI LUME: “n-am crezut să Te superi de-un singur măr/ Ţi-am călcat porunca fără putere/ o singură dată am muşcat flămând/ şi-am plătit cu viaţa fiecare gând/ dintr-o singură poftă lumea piere”

DESPRE DUMNEZEU SI TACERE: “câtă tăcere, Doamne, mai poţi să-nduri?”

DESPRE DUMNEZEU SI CREATIE:
“cum de-ai zidit lumea din nimic/ cuprins de spaima toamnei tot întreb/ până unde, Doamne, rodesc în verb”
“Te caut în pustiu/ şi te-am găsit în cuvintele nespuse”
“şi-am să Te caut dincolo de  a fi/ să Te pot privi din fiecare vers”

DESPRE DUMNEZEU SI MOARTE: “Tu, Doamne, stai la toate rece/ nu ştii decât cu tabla morţii s-aduni”
despre moarte: “moartea-mi vorbeşte în limba maternă”

DESPRE MOARTE SI SINGURATATE: “atât de singur în nevăzut înnoptez/ numai tata plânge sub un deal/ cu partea de lume nevăzută/ pădurea lumii arde tăcută”

DESPRE SINGURATATE:
“singurătatea mă învaţă pe de rost/ toate gândurile îmi sunt memorate”
“atât de singur în dumnezeire”

DESPRE SUFERINTA: “respiră lumina cât mai poţi să-nduri”

DESPRE TRISTETE: “tristeţea mea compune alt calendar/ să-l vadă mâine cei fără prihană”

DESPRE MOARTE SI IUBIRE:: “ce cauţi tu iubito în moartea mea”

DESPRE IUBIRE: “de-ar vrea cerul să mă mai nasc odată/ numai în iubire mi-aş face casa”

DESPRE IUBIRE SI TRUP: “vreau să fiu stăpân să ies din trup păgân/ în iubire rămân nu pot s-o amân”

DESPRE TRUP SI AMINTIRE: “numai trupurile vor fi amintire”

DESPRE MOARTE SI TACERE: “cu mireasma tăcerii am să mă-nsor”

DESPRE MOARTE SI VIATA:
“sunt ce mi-aş fi dorit în spirit să fiu/ dar voi muri în ce n-am vrut să exist”
“când în mine noaptea şi-a făcut cuibar/ toată viaţa morţii este în zadar”
“haite de lupi flămânzi urlă în urmă/ moartea îmi iese tot mai des în cale/ sunt ca un miel alb rătăcit de turmă”

DESPRE VIATA
”c-am trecut prin viaţă depun jurământ”
“despre cu sânge legenda se scrie altfel”

DESPRE VIATA SI PACAT: “intru în păcat ca livada-n floare”

DESPRE VIATA SI SINGURATATE: “voi trăi în gând ca-ntr-o mănăstire”

DESPRE VIATA SI ADEVAR: “forţa din atom n-o să-mi ajungă// să fiu calea adevărul şi viaţa/ atât timp cât mă bea dimineaţa”

DESPRE FERICIRE: “să cunosc lumea, amară fericire,/ să pot vedea gândul între rău şi bine”

DESPRE FERICIRE SI VIS: fericiţi cei ce se hrănesc cu visuri/ de fac din iubire ultima povară”

DESPRE VIS SI  SCRIS: “rămâne mărturie după moarte/ legenda unui vis rămas în carte”

DESPRE SCRIS: “tainic urcă-n cer Cuvântul care s-a născut/ din gândurile care s-au întrupat în lut”

DESPRE SCRIS SI IUBIRE: “voi fi în cărţi cât mai sângerez de dor”

DESPRE VIATA SI TIMP: “masa şi timpul două lacrimi nătânge/ în care viaţa mea amarnic se stinge”

DESPRE TIMP:
“aud cuvântul cum din timp roade”
“în fiecare cerc mă strâng şi cobor/ de marginea timpului vreau să m-atârn”

DESPRE VESNICIE: “pipăi veşnicia cu cinci ochi de lut”

Culegator:Nicolae Tudor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu